Kampanjaidea: Jättiläisrobotit muinaisen sivilisaation raunioilla

Ihastelin pelikaupassa Catalystin “uutta” BattleTech-laatikkoa, jossa tulee mukana upeita jättiläistaistelurobottien miniatyyrejä ja karttoja. BattleTech on yksi niistä peleistä, joita ei koskaan tullut pelattua niin paljoa kuin olisi tehnyt mieli, lähinnä systeemin itsensä turhan hitauden vuoksi. Silti valtavissa taisteluroboteissa ja niiden välisissä taisteluissa on jotakin hyvin kiehtovaa, jonka pariin haluaisin palata vielä jossakin vaiheessa.

Catalystin BattleTech näyttää upealta!

MechWarrioriakin on tullut aikoinaan ihmeteltyä, ja vaikkei sen systeemi ole mitenkään huono, ei juuri nyt kiinnosta lähteä vetämään uutta pelisysteemiä. Sen sijaan tuli tätä kaikkea miettiessä mieleen, mitä jos aloittaisin uuden D&D-kampanjan, joka muuttuisi matkan varrella BattleTechiksi! Siitä lähtikin sitten ajatus laukaamaan sillä tavalla, että näin jo mieleni silmin Fallout-henkisen post-apokalyptisen maailman ja syrjäisen heimon, jonka nuoret sankarit löytävät ikään kuin vahingossa muinaisen bunkkerin ja sen sisältä (ainakin melkein) ehjän taistelurobotin. 

Tällaisesta paikasta voi hyvinkin löytyä hylättyjä jättiläistaistelurobotteja!

Ainakin itse nauttisin kampanjasta, jossa D&D-hahmot istutetaan kymmenen pelikerran jälkeen battle mechin ohjaksiin ja ruvetaan pelaamaan BattleTechiä niin, että D&D-hahmon ominaisuudet vaikuttavat myös robotin ohjaamiseen. Sitä ennen täytyy tietysti puhdistaa muinainen bunkkeri sinne pesiytyneistä pahuuden kätyreistä, hommata puuttuvia osia battle mechiin ja kestää muiden post-apokalyptisen maailman asukkaiden juonitteluja.

Community Forums: Battletech / Mech Warrior Character sheet Request (and  compensation offer) | Roll20: Online virtual tabletop
Kaiken tämän voisi hoitaa tyylikkäämmin D&D-pohjaisen systeemin avulla?

Itse näkisin kampanjan jonkinlaisena Dark Sunin ja Horizon Zero Dawnin yhdistelmänä, jossa pelaajahahmot ovat heimolaisia post-apokalyptisessä aavikkomaailmassa, jota hallitsevat muinaista teknologiaa magian lailla tulkitsevat tietäjät ja maagit. Kun pelaajahahmot saavat oman jättiläistaistelurobottinsa kuntoon, yrittävät paha maagit tietysti ottaa sen haltuunsa, tietysti omien taistelurobottiensa ja viheliäisen mustan magian avulla.

Pahuuden kätyrit hengailevat tietysti tällaisissa valtaistuinsaleissa.

Jos joukkoon heittää vielä pahoilta velhoilta pakenevia laillisia kruununperillisiä tai pulassa olevia neitoja, saa kampanjasta tehtyä vähällä vaivalla myös oikein mukiinmenevää sword & planet -fantasiaa. Miksi siis tyytyä vain yhteen genreen, kun samaan kampanjaan voi yhdistää vaikutteita useammista? Tätä ohjenuoraa olen seurannut viime aikoina myös muissa vetämissäni peleissä ja tulokset ovat olleet oikein miellyttäviä. Kenties päästään jossakin vaiheessa testaamaan väitteen paikkansapitävyyttä robotteihin liittyen…

Leave a comment