L’Île Mystérieuse

On vuosi 1650 eteläisellä Tyynellä valtamerellä. Ranskalainen sota-alus Lune on juuri laskenut ankkuriin toistaiseksi tuntemattoman tulivuorisaaren liepeille. Aluksen mukana kulkee tutkimusretkikunta, jonka tietojen mukaan saarella pitäisi pulputa tarunhohtoinen Ikuisen elämän lähde. Retkikunnan johtaja Maître Helyot le Tellier, d’Aizenayn markiisi, lähettää maihin pieniä tutkimuspartioita tavoitteenaan kartoittaa saari ja sen omituiset eliömuodot, sekä löytää tarunhohtoinen taikalähde. Rantahietikolle rantautuneita tutkimusmatkailijoita odottaa ennenkokematon seikkailu, mutta ovatko he valmiita kohtaamaan saaren salaperäiset salaisuudet?

Pelaajien kartta näyttää saaren rannikot, mutta sisämaa odottaa kartoittajaansa.

L’Île mystérieuse on kehittelemäni hiekkalaatikkokampanja, joka hakee innoitusta paitsi klassikkoseikkailusta X1: Isle of Dread ja AD&D:n historiallisesta lähdeteoksesta HR4: A Mighty Fortress, myös aikaisemmin käsittelemästäni Miseries & Misfortunes -pelistä, 1800-luvun seikkailuromaaneista ja lukemattomista muista paikoista. Tarkoituksena on paitsi pelata klassista heksaryömintää 1600-luvun ranskalaishahmoilla, myös hieman pohdiskella tämän tyyppiseen pelaamiseen sisäänrakennettuja ongelmallisia käsityksiä vieraista kulttuureista ja kolonisaatiosta ylipäänsä.

1 comment

Leave a comment